Grécko

Miesto kde spoznáte historické pamiatky.


Grécko

Oficiálny názov: Grécka republika
Hlavné mesto: Atény (Athínai)
Štátne zriadenie: pluralitná republika s jednokomorovým parlamentom
Náboženstvo: pravoslávne, ktoré vyznáva 98% populácie, ďalej sú tu zastúpení rímski katolíci, židia a moslimovia
Úradný jazyk: úradným jazykom je gréčtina, dohovoríte sa aj anglicky
Časový posun: + 1 hod
Grécka bohatá mytológia z minulosti  

Grécko - miesto s bohatou a dlhou históriou, ukrývajúce tajomstvo ľudskej múdrosti a krásy, ktoré je spojené s mnohými mytologickými bájami a mýtmi, predstavuje kolísku západnej kultúry. Rozmanitá krajina, v ktorej horské masívy s dravými riekami prechádzajú do pobrežia s nádhernými plážami a trblietajúcim sa morom, Vás okúzli rovnako ako úprimnosť a pohostinnosť obyvateľov.  

Grécko nájdete na juhovýchode Európy, kde sa rozkladá na južnom výbežku Balkánskeho polostrova. Zahŕňa pevninskú časť a v Jónskom, Stredozemnom a Egejskom mori niekoľko veľkých ostrovov i veľké množstvo menších ostrovčekov.  

Hlavným mestom Grécka s 2,5 miliónmi obyvateľov sú Atény.  

Nezabudnuteľné grécke lákadlá  

Obľúbenou destináciou je táto krajina vďaka príjemnej teplej klíme, ktorá je od mája až do konca októbra stabilná. Pláže sa Vám ponúkajú ako pokojné a takmer opustené, tak i plné najrôznejších atrakcií, piesočnaté, kamienkové a skalnaté.  

Kto neochutnal pravý grécky jogurt, nie je labužník  
Grécky jogurt sa vyrába z pravého gréckeho mlieka a smotany. Prechádza špeciálnym technickým procesom, vďaka ktorému získava jedinečnú konzistenciu, chuť i vôňu. Tá je daná ďalekosiahlou tradíciou výrobného tajomstva Grékov. Výsledný produkt je veľmi kvalitný a s jogurtom známym v našich zemepisných šírkach jednoducho nezameniteľný. Používa sa ako základná surovina pre výrobu tradičných gréckych šalátov i neodolateľných múčnikov. Najlepšie si ho však vychutnáte dochutený len výborným gréckym medom alebo horúcim ovocím.  

Čo možno neviete o gréčtine  
Grécko je nielen kolískou európskej civilizácie, ale taktiež kolískou indo-európskych jazykov. Gréčtina má totiž suverénne najdlhšiu zdokumentovanú históriu svojho vývoja z celej jazykovej rodiny. Jej prvé použitie bolo zaznamenané už v dobe pred 3 000 rokmi. Grécka abeceda sa ale nevyužíva len v Grécku, často sa s jej znakmi stretnete trebárs v našej fyzike a matematike. Preto neváhajte a využite jedinečnú možnosť naučiť sa v Grécku aspoň základy tohto krásneho jazyka.  

Poznajte, že široká ponuka služieb turistických centier a hotelov, neobmedzené športové vyžitie, bohatá ponuka barov i typických miestnych reštaurácií je v Grécku samozrejmosťou.



LEPTOKARIA

  Leží v srdci Olympskej riviéry. Toto vyhľadávané letovisko obmýva priezračne čisté more a leží na úpätí najvyššieho pohoria celého Grécka Olympu, s majestátnym vrcholom Mitikas (2 917 m), neďaleko antickej Livithri, s náleziskom hrobky bájneho Orfea.Leptokaria sa nachádza 25 km južne od Katerini - Paralia a je stredne veľkým prímorským letoviskom s pôvabnou promenádou dlhou asi 1,5 km, kde sa môžete pokochať množstvom obchodov, taverien, music barov, stánkov s typickým gréckym občerstvením (gyros) a inými lákadlami. Pláž je so slnečníkmi a ležadlami, je piesočnato-štrková, s pozvoľným vstupom do mora. K dispozícii sú aj požičovne vodných športových potrieb. Letovisku bola udelená modrá vlajka za čistotu.

Taktiež Vám odporúčame prenajať si auto, motocykel, či športové potreby, na spríjemnenie horúcich letných dní. A zároveň s tým Vám radíme navštíviť pláže v Plake Litohoro či San Panteleimon pod stredovekým križiackym hradom Platamonas, alebo zažiť neopakovateľnú atmosféru v jeho podhradí, či v dedinke Litohoro, odkiaľ je už len na skok do prekrásnej rokliny kláštora Kanalon z 12. st. Leptokaria je obľúbeným miestom známych slovenských či českých osobností, kto vie, možno ich stretnete aj Vy.

 


Termíny


Fotogaléria

PLÁŽ

 


OCHUTNAJTE GRÉCKE ŠPECIALITY





VILA " POPI "


Autobusová doprava

letné počasie a horúčavy prichádzajú v plnej sile a v tomto čase to  každého láka vycestovať a užiť si osvieženie pri mori. Preto sme našu  ponuku  zájazdov pripravili  pre vás 18, 14 a 13-dňové zájazdy v rôznych  ubytovacích zariadeniach za veľmi priaznivé ceny.

Veríme, že si z našej ponuky vyberiete a užijete si Leto 2021 pri mori.

PROGRAM ZÁJAZDU:

1. deň: odchod zo Slovenska podľa stanovenej trasy do vybraného letoviska.

2. deň:  príchod do cieľového letoviska podľa dopravnej situácie v  dopoludňajších, príp. popoludňajších hodinách. Ubytovanie (zväčša od  14:00, resp. podľa pripravenosti izieb), stravovanie podľa zaplatených  služieb.

Nasledujúce dni: čerpanie služieb na  príslušný počet nocí v súlade so zmluvnými podmienkami. Možnosť  zúčastniť sa na fakultatívnych výletoch organizovaných miestnou  partnerskou CK.

Predposledný deň: uvoľnenie  ubytovacieho zariadenia podľa pokynov delegáta (alebo recepcie) v  ranných resp. dopoludňajších hodinách. Čas odchodu je upresnený na  mieste, informovať Vás bude delegát alebo iná poverená osoba.

Posledný deň: návrat na Slovensko podľa dopravnej situácie, najneskôr do polnoci.

POVINNÉ PRÍPLATKY:

autobusová  doprava na osobu pri zakúpení zájazdu 120,00 €, doplatok za dvojsedadlo  na osobu 60,00 €,  príplatok za hygienické a bezpečnostné opatrenia na  osobu 5,00 €, samostatná doprava bez ubytovania na osobu v jednom smere  70,00 €.

AUTOBUSOVÁ DOPRAVA :

Autobusová  doprava je zabezpečovaná pohodlnými diaľkovými autobusmi, ktoré spĺňajú  medzinárodné štandardy prepravy. Sú vybavené klimatizáciou,  polohovateľnými sedadlami, audio - video technikou. Väčšina má k  dispozícii WC, prípadne iné doplnkové vybavenie, teplé a chladené  nápoje. Používanie a regulovanie klimatizácie (kúrenia), WC, počas jazdy  ako aj podávanie teplých či studených nápojov. Technický sprievodca v  autobusoch nie je počas cesty prítomný. Počas jazdy autobusom platia  prepravné podmienky dopravcu. Prípadná zmena dopravcu, typu autobusu za  autobus rovnakej kategórie a času odchodu neoprávňuje klienta k zrušeniu  zájazdu a uplatňovaniu si akýchkoľvek nárokov voči cestovnej  kancelárii. Cestujúci má povinnosť včas sa dostaviť na miesto nástupu,  pričom presné miesto a čas sú uvedené v komplexnom odbavení. V prípade  zmeškania odchodu autobusu zo SR, nemá klient právo na refundáciu  zájazdu. V prípade zmeškania autobusu smerom na Slovensko vlastnou vinou  nemá klient právo na odškodnenie. CK môže poskytnúť pomoc pri hľadaní  náhradnej dopravy, príp. ubytovania, ktoré si klient hradí v plnej výške  sám. Prvý deň príchodu a posledný deň odchodu do/z destinácie je určený  na prepravu. V každom prípade je nutné počítať s rôznymi časovými  posunmi v dôsledku nepredvídateľných okolností na ceste a na hraniciach.  Váha batožiny pri preprave autobusom je limitovaná do 20 kg na osobu.  Tento limit sa vzťahuje na každého cestujúceho, ktorý má zakúpené  miesto. V autobusoch je zakázané prepravovať nadrozmernú batožinu  (bicykle, kajaky a pod.). Pri autobusovej doprave z bezpečnostných  dôvodov musia mať vlastné sedadlo aj deti do 2 rokov. Všetky podrobnosti  súvisiace s trasou a presnými časmi odchodu vám budú zaslané najneskôr 7  dní pre odchodom.  

Výnimkou sú zájazdy LAST MINUTE zakúpené menej ako 7 dní pred plánovaným odchodom.

UPOZORNENIE:

Počas  cesty a pobytu je nutné dodržiavať všetky bezpečnostné a hygienické  opatrenia nariadené vládnymi autoritami v danej krajine. Minimálny počet  účastníkov na realizáciu autobusového zájazdu do cieľovej destinácie je  25 osôb. CK INTERBUS s.ro. si vyhradzuje právo na zrušenie alebo zmenu  zájazdu v prípade nenaplnenia minimálneho počtu cestujúcich.                   



Poistenie

Cestovné poistenie Touroperator

V našej cestovnej kancelárii ponúkame cestovné poistenie od poisťovne Generali Poisťovňa, a. s.,

odštepný závod Európska cestovná poisťovňa, ktorá sa špecializuje na cestovné poistenie

už od roku 1907. K zájazdom ponúkame balíky poistenia KOMFORT a PLUS.     

Poistenie proti úpadku cestovnej kancelárie       

 Naša cestovná kancelária je poistená proti úpadku

 v zmysle zákona č. 281/2001 Z.z. o zájazdoch, podmienkach

podnikania cestovných kancelárií a cestovných agentúr.         

                                                             


Generali Poisťovňa, a. s., odštepný závod Európska cestovná poisťovňa

Lamačská cesta 3/A, 841 04 Bratislava,        
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I,        
odd.: Sa, vložka č.: 1325/B. Spoločnosť patrí do skupiny Generali, ktorá je uvedená v talianskom

zozname skupín poisťovní vedenom IVASS.   IČO: 35 709 332              
Infolinka: +421 /2/ 544 177 04              |   E-mail: info@europska.sk              |   Web: www.europska.sk 



Všeobecné zmluvné podmienky

VŠEOBECNÉ ZMLUVNÉ PODMIENKY

Účasti na zájazdoch cestovnej kancelárie CK INTERBUS s.r.o..

        Všeobecné zmluvné podmienky účasti na zájazdoch CK INTERBUS s.r.o.    ( ďalej len INTERBUS s.r.o. ), sú platné pre všetky zájazdy, pobyty a   služby cestovného ruchu organizované CK INTERBUS s.r.o, sú   neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o obstaraní zájazdu ( ďalej len  zmluva o   zájazde ), ktorú   CK INTERBUS s.r.o., uzatvára s objednávateľom   zájazdu a sú v súlade so zákonom č. 281/2001. Z.z.

 

I. Zmluvný vzťah

Účastníkmi zmluvného vzťahu sú:

a)   CK INTERBUS s.r.o., prevádzka Staničné námestie 11, 040 01 Košice,   ktorá do zmluvného vzťahu vstupuje prostredníctvom siete vlastných   predajných miest alebo externých autorizovaných predajcov ( ďalej len -   CK ) a

b) Objednávateľ, ktorým môže byť fyzická alebo právnická osoba.

2.   Zmluvný vzťah medzi CK a objednávateľom vzniká uzatvorením zmluvy o   zájazde tj. prijatím objednávateľom podpísanej zmluvy o zájazde a jej   potvrdením zo strany CK.

Zmluva o  zájazde platí pre všetky  ďalšie osoby na nej uvedené. Za plnenie  zmluvných záväzkov osôb  uvedených v zmluve o zájazde ručí objednávateľ  ako za plnenie svojich  vlastných záväzkov. Za neplnoletú osobu podpisuje  zmluvu jej zákonný  zástupca.

3.  Obsah zmluvy o zájazde sa určuje podľa katalógu,  cenníka, dodatočných  ponúk CK, objednávateľom potvrdených objednávok,  týchto Všeobecných  podmienok resp. osobitných podmienok priložených k  zmluve o zájazde.

II. Ceny zájazdu

1.   Všetky ceny zájazdov organizovaných CK sú v EUR a vykalkulované sú   cudzím menám podľa oficiálneho kurzového lístka NBS ku dňu 01.10.2019 a   ceny služieb a poplatkov známe k tomuto dátumu.

2. Cenou za zájazd a všetky služby, ktoré si objednávateľ objednal alebo ktoré sú zahrnuté do zájazdu (ďalej len "cena zájazdu")   sa rozumie celková cena, uvedená v zmluve. Zo zliav, poskytovaných CK,   má objednávateľ nárok len na tie, ktoré sú v platnosti ku dňu vzniku   zmluvného vzťahu, kedy si ich musí aj uplatniť, inak jeho nárok na ich   poskytnutie zaniká. V prípade možnosti využitia viacerých druhov zliav   nie je možná ich kumulácia, objednávateľ si môže vybrať tú, ktorá je  pre  neho výhodnejšia, ak nie je určené alebo výslovne dohodnuté s CK  inak.

3. CK je oprávnená jednostranným úkonom zvýšiť ceny zájazdu v prípade, že dôjde k

a) zvýšeniu dopravných nákladov, vrátanie cien pohonných hmôt,

b) zvýšeniu platieb spojených s dopravou, napríklad letiskových a prístavných poplatkov, ktoré sú zahrnuté v cene zájazdu,

c)   zmene kurzu EUR použitého na určenie ceny zájazdu v priemere o viac  ako  10%, ak k tomuto zvýšeniu dôjde do 21. dňa pred začatím zájazdu.

4. Pokiaľ dôjde k uvedeným zmenám do 21. dňa pre začatím zájazdu, CK zvýši cenu zájazdu uvedenú v zmluve o zájazde:

a)   o čiastku, o ktorú sa zvýši cena alebo platia podľa ods. 2 . písmena  a)  a b) oproti cene služieb a platieb zahrnutých v cene zájazdu,

b) o čiastku zodpovedajúcu percentuálnej výške zmeny kurzu podľa ods. 2. písm. c).

5.   Písomné oznámenie o zvýšení ceny sa musí objednávateľ odoslať  najneskôr  21 dní pred začatím zájazdu, inak cestovnej kancelárii  nevznikne právo  na zaplatenie rozdielu v cene zájazdu.

 

III. Platobné podmienky

     1. CK má právo na zaplatenie ceny dosiaľ objednaných služieb pred ich   poskytnutím a objednávateľ je povinný uhradiť cenu služieb pred ich   poskytnutím.

  2. CK je oprávnená  požadovať zaplatenie  preddavkov pri podpise zmluvy o zájazde. Výška  preddavkov a časový  rozvrh platieb je dohodnutý takto:

   a) pri vzniku zmluvného  vzťahu je objednávateľ povinný uhradiť  preddavok vo výške minimálne 50%  z ceny dosiaľ objednaných služieb,

  b) najneskôr 30 dní pred začiatkom zájazdu je objednávateľ povinný uhradiť 100% ceny dosiaľ objednaných služieb,

    c) v prípade vzniku zmluvného vzťahu v lehote kratšej ako 30 dní pred   začiatkom zájazdu je objednávateľ povinný uhradiť 100% ceny dosiaľ   objednaných služieb.

  3.  Objednávateľ má nárok na poskytnutie  služieb len po zaplatení celej ceny  dosiaľ objednaných služieb. V  prípade, že objednávateľ nedodrží termín  úhrady celej ceny dosiaľ  objednaných služieb, je CK oprávnená odstúpiť  od uzavretej zmluvy o  zájazde a požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty čl.  VII. týchto  Všeobecných podmienok

 

IV. Práva a povinnosti objednávateľa

Objednávateľ má právo:

  a) na riadne poskytnutie zmluvne dohodnutých a zaplatených služieb,

  b) vyžadovať od CK informácie, ktoré sa týkajú zmluvne dohodnutých a zaplatených služieb,

  c) odstúpiť od zmluvy o zájazde podľa čl. VII. týchto Všeobecných podmienok kedykoľvek pred začatím čerpania služieb,

  d) na reklamáciu nedostatkov a jej vybavenie v súlade s čl. VIII. týchto Všeobecných podmienok,

    e) písomne oznámiť CK, že sa zájazdu namiesto neho zúčastní iná osoba v   oznámení uvedená. Toto právo môže objednávateľ uplatniť iba v  

lehote   do 45 dní pred začatím zájazdu. Uplynutím tejto lehoty toto právo   objednávateľa zaniká. Dňom doručenia oznámenia sa osoba v ňom uvedená   stáva objednávateľom. Oznámenie musí obsahovať vyhlásenie nového   objednávateľa, že súhlasí s uzatvorenou zmluvou. Pôvodný objednávateľ a   nový objednávateľ spoločne a nerozdielne zodpovedajú za zaplatenie  ceny  zájazdu a úhradu nákladov, ktoré cestovnej kancelárii v súvislosti  so  zmenou objednávateľa vzniknú.

   f) Objednávateľ má právo na ochranu osobných údajov pred nepovolanými osobami, ktoré uvádza na zmluve o obstaraní zájazdu.

  2. Objednávateľ má povinnosť:

    a) poskytnúť CK všetky náležitosti potrebné k riadnemu zabezpečeniu a   poskytnutiu služieb, najmä pravdivo a úplné uvádzať údaje v zmluve o   zájazde vrátane akýchkoľvek zmien týchto údajov a predložiť ďalšie   doklady podľa požiadavky CK,

  b) zaplatiť cenu zájazdu v súlade s čl. III. týchto Všeobecných podmienok,

    c) obstarať si a mať pri sebe počas zájazdu platný cestovný doklad,   prípade vízum pokiaľ je vyžadované, dodržiavať pasové a colné predpisy   krajín, do ktorých cestuje. Deti do 15 rokov, ktoré sa zúčastnia na   zájazde spolu s rodičmi a musia mat vlastný pas. Deti do 15 rokov, ak   necestujú spolu s rodičmi, môžu cestovať len v sprievode dospelých osôb   alebo s písomným súhlasom zákonného zástupcu a musia mať vlastný   cestovný pas. Osoby, ktorých zdravotný stav to vyžaduje, môžu cestovať   len v sprievode a dohľade iných dospelých osôb. Pri organizovaní  zájazdu  do krajín s vízovou povinnosťou objednávateľ predloží cestovný  pas v  termíne, ktorý určí CK. Všetky náklady, ktoré vzniknú nedodržaním  týchto  predpisov, znáša objednávateľ,

  d)  bez zbytočného  odkladu a v lehote stanovenej CK oznamovať CK svoje  stanovisko k  prípadným zmenám v podmienkach a obsahu dohodnutých  služieb,

  e) prevziať od CK doklady potrebné na čerpanie služieb,

  f) nahlásiť účasť cudzích štátnych príslušníkov,

  g) riadiť sa pokynmi sprievodcu, delegáta alebo iného určeného zástupcu CK a dodržiavať stanovený program,

    h) počínať si tak, aby nedochádzalo k škodám na zdraví alebo majetku  na  úkor ostatných účastníkov zájazdu, dodávateľov služieb alebo CK

  i) dbať o včasné a riadne uplatnenie prípadných nárokov voči dodávateľom služieb podľa čl. VIII. týchto Všeobecných podmienok,

  j) dostaviť sa na miesto odchodu v stanovenom čase.

  3. K povinnostiam objednávateľov  právnických osôb ďalej patrí:

    a) poveriť oprávneného zástupcu, s ktorým CK bude komunikovať a ktorý   oboznámi svojich účastníkov s týmto Všeobecnými podmienkami a   informáciami, ktoré od CK dostane.

 

V. Povinnosti a práva CK

1. CK je povinná:

a) mať uzavretú zmluvu o poistení zájazdu pre prípad jej úpadku alebo krátkodobej platobnej neschopnosti,

b)   pred uzavretím zmluvy o zájazde informovať o skutočnostiach, ktoré sú   jej známe a ktoré môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpu  zájazdu,

c)  najneskôr sedem dní pred začatím zájazdu poskytnúť  objednávateľovi  písomne ďalšie potrebné informácie o všetkých  skutočnostiach, ktoré sú  pre objednávateľa dôležité a ktoré sú jej  známe, ak nie sú obsiahnuté už  v zmluve, katalógu alebo v cenníku,  ktorý bol objednávateľom odovzdaný,  a to najmä:

podrobnosti o  možnosti  kontaktu na neplnoletú osobu alebo zástupcu CK v mieste pobytu   neplnoletej osoby, ak ide o zájazd, ktorého účastníkom je neplnoletá   osoba.

meno, adresu a telefónne číslo  osoby, na ktorú sa  objednávateľ v ťažkostiach v priebehu zájazdu môže  obrátiť so žiadosťou  o pomoc,

všetky  potrebné doklady, ktoré potrebuje objednávateľ  na poskytnutie  obstaraných služieb ( napríklad poukaz pre hotel na  poskytnutie  dohodnutého ubytovania a stravovania, doklad pre zástupcu  cestovnej  kancelárie v mieste pobytu na poskytnutie fakultatívnych  výletov apod.  ). Ak je zmluva uzatvorená v čase kratšom ako sedem dní  pred začatím  zájazdu, CK svoju povinnosť podľa ods. 1 písmeno c) musí  splniť pri  uzatváraní zmluvy.

2. CK nie je povinná poskytnúť zákazníkovi plnenia nad rámec vopred potvrdených a zaplatených služieb.

3. K povinnostiam objednávateľa uvedeným v čl. IV. týchto Všeobecných podmienok sa vzťahujú im zodpovedajúce práva CK.

 

VI. Zmeny dohodnutých služieb, zrušenie zájazdu

1.   Ak je CK nútená pred začatím zájazdu zmeniť podmienky zmluvy o  zájazde,  môže navrhnúť objednávateľovi zmenu zmluvy. Ak navrhovaná  zmena zmluvy  vedie aj k zmene ceny zájazdu, musí byť v návrhu nová cena  uvedená.  Objednávateľ má právo rozhodnúť, či bude so zmenou zmluvy  súhlasiť alebo  či od zmluvy odstúpi bez zaplatenia zmluvných pokút.  Rozhodnutie  objednávateľa sa musí oznámiť CK písomne v lehote určenej  CK v návrhu  zmeny zmluvy o zájazde.

2. CK má  právo zrušiť  zájazd, ak v lehote do 21 dní pred jeho začatím nebude  dosiahnutý  minimálny počet účastníkov zájazdu alebo v iných prípadoch,  ak jeho  uskutočnenie je pre CK ekonomicky neúnosné, pretože náklady  vynaložené  na jeho uskutočnenie výrazne prevyšujú náklady plánované.  Minimálny  počet účastníkov zájazdu pre všetky zájazdy je stanovený  počtom 25  osôb, pokiaľ v katalógu alebo cenníku nie je uvedený iný  počet. Ak CK  zruší zájazd, je povinná túto skutočnosť oznámiť  objednávateľovi  písomne najneskôr v lehote 7 dní pred začatím zájazdu.

3.  CK si  vyhradzuje právo zrušiť zájazd v dôsledku udalostí, ktorým nie je  možné  zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia alebo v dôsledku   neobvyklých a nepredvídaných okolností.

4.  Ak CK odstúpi od  zmluvy z dôvodu zrušenia zájazdu pred jeho začatím  alebo ak  objednávateľ nesúhlasí s navrhovanou zmenou zmluvy o zájazde  podľa ods.  1, má objednávateľ právo žiadať, aby mu CK na základe novej  zmluvy  poskytla iný zájazd najmenej v kvalite, ktorá zodpovedá službám v   pôvodnej zmluve, ak CK môže takýto zájazd ponúkať. Pri uzatvorení novej   zmluvy sa platby uskutočnené na základe pôvodnej zmluvy považujú za   platby podľa novej zmluvy. Ak je cena nového zájazdu nižšia ako už   uskutočnené platby, je CK povinná tento rozdiel bezodkladne   objednávateľovi vrátiť.

5. Ak po  začatí zájazdu CK neposkytne  objednávateľovi služby alebo ich podstatnú  časť riadne a včas, alebo  zistí, že mu ich nebude môcť poskytnúť, aj keď  ju k tomu zmluva  zaviazala, je povinná bezodkladne urobiť také  opatrenia, aby mohol  zájazd pokračovať.

6.  Ak pokračovanie zájazdu nie je možné  zabezpečiť inak ako  prostredníctvom služieb nižšej kvality než sú  uvedené v zmluve, je CK  povinná vrátiť objednávateľovi rozdiel ceny  medzi ponúkanými a  poskytnutými službami.

7. Ak CK zruší  zájazd z  iných dôvodov ako sú uvedené v lehote kratšej ako 21 dní pred  termínom  jeho začatia, objednávateľ má právo na primeranú náhradu škody.

8.   Na základe individuálnej požiadavky objednávateľa CK, pokiaľ je to   možné, urobí zmenu podmienok dohodnutých v zmluve o zájazde. Vykonanie   takýchto zmien podlieha zaplateniu poplatku vo výške 17,- EUR za jednu   zmenu. Ide o zmenu termínu, typu ubytovacieho zariadenia, počtu osôb,   nástupného miesta, mena apod. V prípade takejto zmeny požadovanej   objednávateľom v lehote kratšej než 45 dní pred začatím zájazdu, je   takáto zmena považovaná za odstúpenie od zmluvy o zájazde zo strany   objednávateľa a objednávateľ je povinný zaplatiť CK zmluvnú pokutu v   súlade s čl. VII. týchto Všeobecných podmienok.

 

VII. Odstúpenie od zmluvy o zájazde

1.   CK môže pred začatím zájazdu od zmluvy odstúpiť len z dôvodu zrušenia   zájazdu alebo z dôvodu porušenia povinností objednávateľom, ktoré boli   zmluvou dohodnuté, pričom zašle objednávateľovi na jeho adresu uvedenú v   zmluve o zájazde písomné oznámenie o odstúpení od zmluvy s uvedením   dôvodov. Účinky odstúpenia od zmluvy nastávajú dňom doručenia  oznámenia.

2. Objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy o zájazde kedykoľvek pred začatím čerpania služieb:

a) bez udania dôvodu,

b) ak nedôjde k uzatvoreniu novej zmluvy o zájazde podľa čl. VI. ods. 4. týchto Všeobecných podmienok,

c)   ak dôjde k porušeniu povinnosti CK vyplývajúcich zo zmluvy o zájazde.   Oznámenie o odstúpení od zmluvy o zájazde musí objednávateľ oznámiť   písomnou formou a odovzdať ho osobne na predajné miesto, kde si zájazd   zakúpil alebo ho poslať CK doporučeným listom. Pri osobnom odovzdávaní   účinky odstúpenia od zmluvy nastávajú dňom odovzdania oznámenia resp.   pri posielaní doporučeným listom CK dňom doručenia písomného oznámenia   na predajné miesto, kde si zájazd zakúpil.

3.  Ak je dôvodom  odstúpenia objednávateľa od zmluvy porušenie povinností  CK alebo ak  nedôjde k uzatvoreniu novej zmluvy, je CK povinná  bezodkladne vrátiť  objednávateľovi celú sumu, ktorú od neho dostala na  úhradu ceny zájazdu  podľa zrušenej zmluvy, pričom objednávateľ nie je  povinný zaplatiť CK  zmluvné pokuty.

4.  Ak nie je dôvodom odstúpenia od zmluvy  objednávateľa porušenie  povinností CK, ktoré sú určené zmluvy pred  začatím zájazdu z dôvodu  porušenia povinností objednávateľom, je  objednávateľ povinný zaplatiť CK  zmluvné pokuty. Výška zmluvnej pokuty  je stanovená podľa počtu dní pred  nástupom na zájazd alebo čerpaním  služieb nasledovne:

45 a viac dní 25,- EUR za každého účastníka zájazdu + poistenie

44 - 31 dní 30% z vopred stanovenej ceny + poistenie

30 - 22 dní 50% z vopred stanovenej ceny + poistenie

21 - 15 dní 75% z vopred stanovenej ceny + poistenie

14 - 7 dní 90% z vopred stanovenej ceny + poistenie

6 dní a menej 100% z vopred stanovenej ceny + poistenie

5.   Ak nenastúpi objednávateľ na zájazd, pobyt alebo nevyčerpá službu   cestovného ruchu bez predchádzajúceho odstúpenia od zmluvy o zájazde,   alebo z dôvodu nesplnenia povinností podľa čl. IV ods. 2. písmeno c)   týchto Všeobecných podmienok, je povinný uhradiť 100% z vopred   stanovenej ceny.

6. vopred stanovená  cena je predajná cena  vrátane všetkých povinných príplatkov a  objednávateľom zakúpených  fakultatívnych služieb a nezahŕňa zvláštne  zľavy poskytované CK ako je  zmluvne dohodnuté alebo právnym predpisom  stanovené náhrady tuzemským a  zahraničným dodávateľom služieb (  napríklad čiastku za komplexné  cestovné poistenie, ktorá sa pripočítava k  zmluvnej pokute v plnej  výške ).

7.  Pri určení počtu dní pre výpočet zmluvnej pokuty je  rozhodujúci deň,  ktorým nastávajú účinky odstúpenia od zmluvy o  zájazde. Tento deň sa  tiež započítava do stanoveného počtu dní. Do  počtu dní sa nezapočítava  deň odchodu, odletu resp. nástupu na zájazd.

8.   CK má právo odrátať zmluvnú pokutu od zaplateného preddavku alebo   zaplatenej ceny dosiaľ objednaných služieb. CK je zároveň povinná  vrátiť  objednávateľovi bezodkladne zostatok z uhradenej ceny zájazdu  podľa  zrušenej zmluvy.

 

VIII. Reklamačné konanie, zodpovednosť za škodu

1.   V prípade, že CK neposkytne všetky služby predmetného zájazdu v plnom   rozsahu a kvalite tak, ako bolo dohodnuté v zmluve o zájazde, má   objednávateľ právo na reklamáciu. Objednávateľ uplatní právo na chybne   poskytnutej služby bezodkladne, a to u dodávateľa služby alebo u   poverenej osoby CK.

2. Ak sa  dodávateľovi služby alebo  zástupcovi CK nepodarí na mieste zjednať  nápravu, spíše so zákazníkom  reklamačný protokol. Tento protokol je  podmienkou pre uznanie  reklamácie. Protokol musí byť spísaný v troch  vyhotoveniach ( 1 pre  zástupcu CK, 2 pre klienta ) a podpísaný zástupcom  CK a objednávateľom.

3.  Jednu kópiu  reklamačného protokolu s reklamáciou je objednávateľ  povinný predložiť  CK. Objednávateľ musí svoje nároky z reklamácie  uplatniť v zákonom  stanovenej lehote do troch mesiacov inak mu právo  zaniká.

4.  Na všetky reklamácie podané v súlade s uvedenými  podmienkami, je CK  povinná odpovedať písomnou formou, najneskôr v  lehote do 30 dní od  obdŕžania reklamácie.

5. CK  nezodpovedá za  úroveň cudzích služieb a akcií mimo rámec zájazdu, ktoré  si  objednávateľ objedná na mieste u sprievodcu, v hoteli alebo inej   organizácii.

6. Za predmet reklamácie  sa nepovažujú také škody a  majetkové ujmy spôsobené objednávateľovi,  ktoré sú predmetom zmluvnej  úpravy poistného krytia poisťovne na základe  poistnej zmluvy o  cestovnom poistení, ani také škody a majetkové ujmy,  ktoré sú z rozsahu  poistného krytia výslovne vyňaté.

7.  Ak nastanú okolnosti,  ktorých vznik, priebeh a následok nie je závislý  na činnosti a postupe  CK alebo okolností na strane objednávateľa, na  základe ktorých  objednávateľ úplne alebo sčasti nevyužije objednané a CK  zabezpečené  služby, nevzniká objednávateľovi nárok na úhradu resp.  zľavu z ceny  týchto služieb.

8. V  prípade, že dôjde k overbookingu   ubytovacieho zariadenia a bude nutné  objednávateľa ubytovať v inom  ubytovacom zariadení, poskytne sa náhradné  ubytovanie v ubytovacom  zariadení rovnakej alebo vyššej kategórie.  Náhradné ubytovanie môže byť  poskytnuté aj na časť pobytu. Ďalšie nároky  voči CK po súhlase o zmene  sú vylúčené.

9.  Zmeny a odchýlky jednotlivých služieb sú v  nutných prípadoch možné. Ide  najmä o zmenu trasy, typu autobusu v  rovnakej kvalite a cenovej relácii  a časov odchodu a návratu zo zájazdu  pri autobusovej doprave.  V  prípade hore uvedených zmien bude CK  bezodkladne informovať  objednávateľa. Ak je to pred odchodom na zájazd a  možné, objednávateľ má  právo rozhodnúť, či so zmenou súhlasí alebo či  od zmluvy odstúpi bez  zaplatenia zmluvných pokút. Uvedené nezáväzné  zmeny programu nemôžu byť  predmetom reklamácie a CK neručí za škody,  ktoré môžu vzniknúť  zákazníkovi z týchto dôvodov, len podľa Občianskeho  zákonníka.

10.  Malé zmeny zo strany vedenia ubytovacieho  zariadenia alebo zahraničného  partnera ( organizácia stravovania,  poskytovanie doplnkových služieb,  fakultatívnych programov a výletov,  stavebná činnosť a pod. ) môže  nastať v priebehu sezóny  alebo v  krátkej dobe pred odchodom na zájazd.  Jedná sa o služby, ktoré  zabezpečujú iné CK na mieste pobytu. V prípade,  ak tieto udalosti  nastanú, CK INTERBUS s.r.o.  neznáša zodpovednosť.  Uvedené zmeny nemôžu  byť predmetom reklamácie.

11.  Zmeny letových časov sa môžu  uskutočniť i niekoľko hodín pred  plánovaným odletom. CK neručí za  meškanie lietadla resp. skorší odlet  alebo prílet ( čo môže vzniknúť z  technických dôvodov, z dôvodu  nepriaznivých poveternostných podmienok, z  prevádzkových dôvodov,  preťaženia leteckých ciest a pod. ) a za škody  tým spôsobené. V prípade  omeškania resp. skoršieho odletu alebo príletu  lietadla nevzniká  objednávateľovi právo na kompenzáciu za dobu čakania  na letisku alebo  nevyčerpané služby súvisiace s pobytom, ani na  odstúpenie od zmluvy o  zájazde.

12. Vzhľadom na nepredvídané   okolnosti, ako sú počasie, čakanie na hraničných priechodoch, prípadné   problémy v cestnej premávke, môže dôjsť k predĺženiu plánovanej doby   prepravy. V takomto prípade, omeškania autobusu, nevzniká   objednávateľovi právo na kompenzáciu za omeškaný čas,  ani na  zmluvy o   zájazde.

13. Objednávateľ, ktorý  použije vlastnú dopravu, je  sám zodpovedný za dodržanie termínu nástupu a  ukončenia pobytu, ktorý  CK uvádza v pokynoch na zájazd.

14.  CK nezodpovedá za škodu,  ktorú nezavinila ani ona ani jej dodávatelia  služieb ak škoda bola  spôsobená objednávateľom, treťou osobou, ktorá nie  je spojená s  poskytovaním zájazdu alebo udalosťou, ktorej nebolo možné  zabrániť ani  pri vynaložení všetkého úsilia alebo v dôsledku neobvyklých  a  nepredvídateľných okolností.

 

IX. Cestovné poistenie

1.   Súčasťou všetkých zájazdov CK je komplexné cestovné poistenie. V rámci   rozsahu komplexného cestovného poistenia je o. i. zahrnuté poistenie  pre  prípad, že objednávateľovi vzniknú náklady v súvislosti s jeho   odstúpením od zmluvy o zájazde v prípade nehody alebo ochorenia. Obsah a   cena komplexného cestovného poistenia sú uvedené v katalógu a cenníku   CK a presný rozsah krytia a podmienky komplexného cestovného poistenia   sú uvedené v brožúre poisťovacej spoločnosti, ktorú objednávateľ obdrží   od CK. Každému účastníkovi zájazdu odporúčame priplatiť si komplexné   cestovné poistenie.

2.Pri vzniku  poistnej udalosti je poistený v  priamom vzťahu s poisťovacou  spoločnosťou a CK neprináleží posudzovať  existenciu resp. výšku  uplatňovaných nárokov z toho vzťahu.

 

X. Ďalšie podmienky

1.    Hygienické zvyklosti sú omnoho tolerantnejšie, odlišné od tuzemských.   To isté sa týka aj predpisov vo vzťahu k životnému prostrediu.   Dodržiavanie miestnych hygienických noriem je kontrolované poverenými   úradmi príslušnej krajiny.

2.    Ubytovacie služby poskytované CK  zodpovedajú popisu v katalógu. Obdobie  pred a po hlavnej sezóne  prináša popri výhodných cenách  aj skutočnosť,  že niektoré zariadenia (  bary, diskotéky, a pod.) nie sú v prevádzke.  Kategorizácia ubytovacích  zariadení spadá  do kompetencie príslušných  rezortov v cieľových  krajinách, ktoré hviezdičky označujúce triedu  ubytovacieho zariadenia  pridelujú na základe noriem  a kritérií platných  v príslušnej krajine.  Tieto normy a kritériá sa nemusia zhodovať s  normami platnými v SR. V  ubytovacích zariadeniach je za trojlôžkovú   izbu považovaná dvojlôžková  izba s prístelkou. Prístelka môže byť  pohovka, rozkladací gauč,  váľanda alebo lehátko.

3.    Dynamicky sa rozvíjajúci cestovný  ruch so sebou prináša aj stavebnú  činnosť, na ktorú CK nemá vplyv.  Stavebná činnosť sa neobmedzuje iba na  mimosezónne mesiace, staveniská  vznikajú rýchlo a prakticky zo dňa na  deň, alebo je stavebná činnosť po  dlhšej prestávke obnovená. V týchto  prípadoch nie je možné pri  uzatváraní zmluvy o obstaraní zájazdu mať  najaktuálnejšie informácie o  stavebnej činnosti. Úplný kľud v  strediskách cestovného ruchu  nenájdete. K dovolenke patrí aj večerná  zábava a bary, reštaurácie a  nočné kluby, ktoré môžu spôsobovať hluk.  Tiež stavebný štýl umožňuje  zvukovú priepustnosť medzi jednotlivými  miestnosťami.

4.   V  hoteloch sa varí  väčšinou medzinárodné jedlo, obohatené miestnymi  prvkami. Spôsob  stravovania je uvedený v popise každého hotela.  Kontinentálne ( európske  ) raňajky sa skladajú väčšinou z pečiva, masla  a zaváraniny alebo syra,  kávy alebo čaju. Saláma, vajíčka sú  zriedkavosťou. Raňajky podávané  formou bufetu alebo švédskych stolov  znamenajú voľnú konzumáciu z  ponuky, ktorá zodpovedá triede hotela a  miestnym zvyklostiam. Väčšinou  obsahujú kávu, čaj, džús, pečivo, rôzne  sladké koláče, zaváraniny, syr,  salámu, opäť podľa triedy hotela.  Večera je buď menu s obsluhou, výber z  niekoľkých menu a šalátov formou  bufetu, alebo voľná konzumácia formou  bufet ( jednoduchších švédskych  stolov ) alebo švédskych stolov. Ponuka  opäť zodpovedá triede hotela,  pričom aj v trojhviezdičkových hoteloch  môže v niektorých prípadoch  očakávať iba jedno teplé hlavné jedlo.  Rozsah raňajok je obzvlášť v  hoteloch nižšej a strednej triedy obmedzený  a málo variabilný. Nápoje  nikdy nie sú zahrnuté v cene ( pokiaľ to nie  je uvedené inak – napr.  hotely „ all inclusive“). Pri  ubytovaní s  možnosťou vlastného varenia  sú k dispozícii kuchynky alebo kuchynské  kúty, väčšinou vybavené  dvojplatničkou a chladničkou. Kuchynské  zariadenia, ktoré je k  dispozícii, je určené varenie a skladá sa zo  základného riadu.

5.    Väčšina pláží  je prístupná i miestnemu obyvateľstvu, ktoré býva  často trošku  hlučnejšie než sme zvyknutí. Lehátka a slnečníky je možné  si prenajať za  poplatok (pokiaľ pri popise hotela nie je uvedené inak).  Údaje o  vzdialenosti pláže od hotela sú v popise v katalógu. Cestovná  kancelária  nemá vplyv na čistotu mora a pláží – údržbu pláže je v  kompetencii  strediska.

 

XI. Záverečné ustanovenia

1.   Tieto Všeobecné podmienky CK sú platné pre účasť na všetkých zájazdoch   usporiadaných CK uskutočnené po 01.01.2019 a sú súčasťou zmluvy o   zájazde, ak nie je CK stanovený či vopred dohodnutý rozsah vzájomných   práv a povinnosti inak, a to vždy písomnou formou.

2.   Objednávateľ potvrdzuje podpisom zmluvy o zájazde, že sú mu Všeobecné   podmienky známe, rozumie im, súhlasí s nimi a v plnom rozsahu ich   prijíma.

3. Objednávateľ potvrdzuje  podpisom zmluvy o zájazde  svoj súhlas s tým, aby CK spracovávala jeho  osobné údaje vrátane  rodného čísla za účelom ponúkania služieb  poskytovaných a  sprostredkovaných CK a zároveň vyhlasuje, že je  splnomocnený podpisom  tejto zmluvy udeliť súhlas aj na spracovanie  osobných údajov všetkých  osôb uvedených v zmluve o zájazde. Poskytované  údaje môžu byť  sprístupnené iba zamestnancom CK a osobám, ktoré sú  oprávnené služby  zabezpečované CK ponúkať a poskytovať.

4.  všetky údaje a pokyny  obsiahnuté v katalógu a cenníku o službách,  cenách a cestovných  podmienkach zodpovedajú informáciám známym v čase  tlače a CK si  vyhradzuje právo ich zmeny do doby uzatvorenia zmluvy o  zájazde s  objednávateľom. CK nezodpovedá za obsah inzertných strán  uverejnených v  katalógu, cenníku a iných materiáloch, ktoré vydáva CK a  neručí za  správnosť údajov uvedených v prospektoch, ktorých vydavateľom  nie je a  nemôže ich ovplyvniť.

CK  INTERBUS s.r.o.,


Doprava a vstup do Grécka

Vstup   do Grécka je povolený všetkým občanom, ktorí budú zaočkovaní obidvoma  dávkami vakcíny proti COVID -19. Osoba, ktorá absolvovala plné zaočkovanie proti COVID-19 a má o tom potvrdenie v anglickom jazyku z  ktorého je zrejmé, že od zaočkovania druhou dávkou vakcíny (ak ide o  dvojdávkovú vakcínu) uplynulo viac ako 14 dní. Pre tento účel sú  akceptované potvrdenia o očkovaní vakcínami : Pfizer BioNtech, Moderna,  Astra Zeneca / Oxford, Novavax, Johnson + Johnson / Janssen, Sinovac  Biotech, Gamaleya (Sputnik), Cansino Biologics, Sinopharm, alebo ktorí sa preukážu negatívnym PCR   testom nie starším ako 72 hodín.

PCR test musí byť vystavený v  anglickom  jazyku.

Každý cestujúci môže byť pri vstupe do Grécka podrobený náhodnej  zdravotnej kontrole (bez ohľadu na to, aký doklad či potvrdenie  preukazuje). Odmietnutie takejto kontroly (meranie teploty, antigénový tzv. rapid test) môže viesť k odopreniu vstupu do krajiny.

Platný test alebo potvrdenie o zaočkovaní je nutné preukázať pred nástupom do autobusu.

Ak je cestujúci pri náhodnej zdravotnej kontrole pozitívne testovaný na  SARS-Cov-2, je nariadená povinná izolácia dotyčnej osoby aj jej  sprievodu. Pozitívny cestujúci a jeho sprievod je  následne prepravený do karanténneho hotela, kde podstúpia PCR testy na  potvrdenie diagnózy. Najskôr po 10 dňoch od potvrdenia diagnózy môžu  hostia podstúpiť nové testy. Výdavky na ubytovanie v karanténnych  hoteloch hradí grécky štát.


Cestujúci je povinný dodržiavať tieto preventívne opatrenia pri cestovaní na zájazd :

  • Vstup do autobusu je povolený len s rúškom

  • Pred    nástupom do autobusu je každý cestujúci povinný použiť  dezinfekčný    prostriedok určený na povinnú dezinfekciu rúk a dodržiavať    bezpečnostné  rozostupy

  • Na palube autobusu je zakázané používať toaletu

  • Na palube autobusu je zakázané počas cesty podávať  akékoľvek nápoje


Povinná registrácia pre cestujúcich

Formulár na registráciu pred vstupom na územie Grécka.

https://travel.gov.gr/#/


Formulár na registráciu pred vstupom na územie Slovenskej republiky.

https://korona.gov.sk/ehranica/#


LAST MINUTE